tirsdag den 29. marts 2011

KFS

En dag var jeg med ude på en skole, hvor der var et slags KFS møde. Jeg var helt imponeret over, hvor meget sang fylder for dem. De sang mange sange, alle sammen med fede rytmer og dans. De havde ingen instrumenter, men de kunne klappe nogle rytmer, så hurtige og forskellig fra hvad jeg er vant til, at jeg koncentrerede mig meget for at prøve at følge dem. – jeg var nødt til at give op… Lidt efter bad de os om at synge nogle sange på engelsk. Vi var omkring 8-10, der sang, men vi stod alle stille og vi klappede ikke engang, så det må virkelig ha været kedeligt for tilhørerne?!


Jeg fik lejlighed til at snakke med en secondary school elev. Han sagde, at på hans skole går der omkring 1000 elever, og der er kun 5 lærere. Dvs. at der er 200 elever i hver klasse. Og han sagde, der kun er stole til halvdelen… Og vi klager over klasser med 30 elever hjemme i Danmark…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar